Ung mamma

Läste på en annan ung mammas blogg som jag följer och hon hade tagit upp ang att vara ung mamma-titeln.
Jag har fått en massa frågor tidigare i min förra blogg och denna blogg  om "hur är det att vara ung mamma" Den frågan har säkert alla unga mammaor fått eller "har du velat att bli ung mamma"? 

Visst har jag velat bli ung mamma, jag skulle inte vilja bli gammal mamma om jag får vara ärlig.
Jag kunde ju inte heller veta eller säga nu ska jag bli ung mamma utan att det blev som det blev.
Och så är jag jätte glad att jag fick lilla william i den åldern jag är i.
Jag kan säga en stor hemliget, ingen vet är att jag vart gravid när jag just hade fyllt 17 år men då gjorde jag en abort utan att någon viste bara pappan till barnet och någon nära och kära polare jag kunde lite till 100% som också stälde upp. Jag ville behålla men det var vissa omständigheter som gjorde att det blev en abort, inget jag tar upp. Hade inte onständigheterna ståt i vägen hade jag behållt.
Jag måde inte alls bra efter den aborten men när jag fick veta att jag var gravid igen gjorde mig så glad och behöll.
Fick veta ganska sent också att jag väntade mig lilla william men det gjorde mig inget..
Dom som känner mig och vet så att skaffa barn har jag alltid velat. Barn, dom är oslagbara!

Sen får man nu frågan också hur känns det att vara ung mamma.?
Jag tror inte att det är någon störe skilnad om jag hade varit 17 år eller 25 år.
Att få barn vid 25 år åldern känner man väl sig ung också, man är inte så gammal heller ju.
Vad har det med åldern att göra?
Det har väl med personlighet och livstil att göra?

När är man ung? När blir man gammal mamma?
Jag har just fyllt 20 år och känner mig inte så ung heller och inte då heller gammal.
Att skaffa barn vid 20 år är väl ändå bra eller? Tycker då jag.
Att ens skaffa barn har ju också med personerna att göra, är man mogen eller inte?
Att vara 15 år och skaffa barn då är man ung men när går gränsen egentligen tills man blir gammal mamma?

Andra som är "ung mamma" eller bara förälder. Vad tycker ni?

Jag är 20 år, mamma till världens underbaraste son william och har en underbar pojkvän så snart kallas "sambo" om ca 3 månader då vi flyttar ihop till en 3a i luleå, gammelstad. Jag tycker 20år är en bra ålder att skaffa barn.
 
Nu har jag riktigt ansträngt mig att värkligen försöka skriva det så bra som möjligt.

Hoppas ni förstår vad jag menar...

Puss på er
/E




Kommentarer

Vad hade du på hjärtat? :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0