31 Augusti

Dagen började med att man vaknade vid 8 tiden.
William fick ligga ett tag med mig i sängen innan man steg upp.. Han jollrade och höll på med hans snutte filt / nalle. 10.00 hade vi tid hos maria på bvc. Ville egentligen inte fara dit när den här svininfluensan går, Dom hade ju gjort om här på bvc avdelningen. Väntrummet på bvc hade dom gjort till infektion rummet stog det på lappen så man fick gå in en annan väg. Nästa månad ska william dit igen och sen ska vi inte dit förän han är 8 månader, dom vill inte ha så mycket barn där när infektionen går. William fick 5 månader sprutan, vacc sen hade han vuxit 3 cm. nu är han 68,5cm. Så nu får man börja köpa storlek 74 till honom so vi har på några kläder. det är inte alls många men vissa som är i storlek 68 är större. Om man jämför med lindex och hm så vissa  lindex bejbi kläder är mycket mindre i storlekarna. Har fått veta av många att man ska alltid köpa en storlek större om man köper på lindex. nå tillbaka till bvc.

När william fick första sprutan grät han men när han fick den andra sprutan var han så ledsen att han av sig själv började vända sig mot mig och ville upp mot axeln. Lilla stackarn. Den andra sprutan sved så mycket att han inte alls kvar nå glad. Hela dagen har han varit sådär kramgo och lugn kille. Han ville inte sitta själv eller ligga ner. Han skulle bara vara i famnen hela kvällen tills han somnade. Han somnade först  ca 21:0 i famnen när jag såg på tv. Först märkte jag inte att han sov men efter ett tag så kände jag i armen att nu har han somnat och det hade han gjort. Nu sover han så gott.

Annars idag har det inte hänt mycket. När william sov middag, gick jag en prommis igen med molle lilla. Han har tydligen börjat vänja sig att jag ofta går ut med honom. Alltid när jag tar i vagnen och ska ut med william har han fått följa men mamma har nu ibland vilja ta med honom så har molle blivit helt hysterisk och mamma har fått gå ut först med molle innan jag har gått ut. *HAHA* så kan de ju gå. Men en prommis behövde han allt. Gick inte sådär jätte långt idag när jag visste att william inte var så glad idag. Man vill ju hälst vara hemma när han vaknade.  tror han sov 2 timmar.

Nu tänkte jag själv gå och sova lite, känner på mig att william kommer vakna snart. han sover inte alls så bra men får se om han får nå feber inatt eller imon. sisst fick han lite feber.

Natti natti.
Puss på er - ♥ -


Kommentarer
Postat av: Anonym

det heter infektion och svininfluensa

2009-09-01 @ 00:40:47
Postat av: Emma

Det heter inte alls svininfluensa om man kollar vad läkarna säger. Det heter bara influensa och något konstigt. Emma har ju skrivit infektion, skriv ditt namn om du ska klaga.

2009-09-01 @ 19:50:23
URL: http://emliisch.blogg.se/

Vad hade du på hjärtat? :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0